parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در عین حال که مصرف این داروها کیفیت خواب را بهتر می‌کنند، اما می‌تواند عملکرد مغزی و ماهیچه‌ای بدن را بیش از میزان لزوم برای خواب راحت، از جمله در طول روز کم کند و در طول خواب شبانه نیز ممکن است باعث افت مرگبار سرعت تنفس شود.
مصرف خواب‌آورها چه می‌توان کرد؟ هم بی‌خوابی مضر است و هم خواب‌آورها زیان‌بار. در ابتدا بهتر است علت اختلالات خواب خود را با یادداشت‌برداری روزانه از عادت‌های خواب خود مشخص کنید. شاید تنها حذف کافیین از ساعت پنج بعدازظهر به بعد درمان بی‌خوابی شما باشد. درمان‌های طبیعی نیز بسیار سودمند است. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده مکمل‌های حاوی ملاتونین موجب بهبود کیفیت خواب می‌شوند؛ ملاتونین هورمون خواب طبیعی بدن است. ملاتونین هومونی است که توسط غده پینه آل در مغز ساخته می شود و باعث احساس خواب و به خواب رفتن افراد می گردد. مقدار بسیار کمی از ملاتونین در غذاهایی مانند گوشت‌ها، حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد. 

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • سارا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی