parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

افسردگی یا اضطراب شدید
نوعی افسردگی که در آن زن توانایی خود را برای پیدا کردن لذت از فعالیت هایی که زمانی لذت بخش تلقی می شدند، از دست می دهد. علاوه بر این، بر توانایی زنان در کار، خواب و خوراک تاثیر می گذارد و معمولا اثرات منفی بر روابط بین فردی و اجتماعی می گذارد. با افسردگی شدید که به اختلال افسردگی عمده نیز مشهور است، حالت افسردگی ممکن است برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد و اغلب با عزت نفس پایین همراه است.

افسردگی یا اضطراب پس از زایمان
شکل خاصی از افسردگی که پس از تولد کودک اتفاق می افتد. نشانه های خاص افسردگی در ماه های بعد از تولد شروع می شود، در حالی که در بعضی از زنان در حین بارداری رخ می دهد.

اختلال افسردگی یا اضطراب مداوم
حالت خفیف افسردگی محسوب می شود. این حالت افسردگی دراز مدت است که دو سال یا بیشتر طول می کشد. اختلال افسردگی عمده (فرم شدید تر افسردگی) ممکن است در طول اختلال افسردگی مداوم رخ دهد.

افسردگی یا اضطراب قبل از پریود
افسردگی که به چرخه پریود زن گره خورده است. در این شکل افسردگی، نوسانات روحی شدید، اضطراب و افکار منفی در هفته پیش از شروع پریود آغاز می شود و زمانی که پریود شروع می شود، از بین می رود. علائم افسردگی به اندازه کافی شدید هستند و بر روابط فردی و فعالیت های روزانه تاثیر گذارند. برخی از عوامل متمایز در این که افسردگی بین زنان در مقابل مردان تفاوت دارد عبارتند از:

زنان احساس اضطراب و ترس می کنند؛ مردان احساس امنیت می کنند
زنان برای افسردگی خود را سرزنش می کنند؛ مردان دیگران را سرزنش می کنند
زنان غالبا احساس غم، بی ارزشی و بی تفاوتی می کنند؛ مردان زود رنج و عصبانی می شوند
زنان در معرض افسردگی بیشتر از درگیری ها اجتناب می کنند؛ مردان بیشتر احتمال ایجاد درگیری دارند

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۰۸
  • سارا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی