parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

1-جراحی یا بیماری

اگر اخیرا جراحی بزرگی داشته اید و یا در حال بهبودی بعد از یک بیماری جدی هستید، ریزش مو طبیعی است. بسیاری از مردم پس از یک جراحی بزرگ و یا پس از یک بیماری، سطح چشمگیری از ریزش مو را تجربه می‌کنند. در حالی که سطح ریزش مو ممکن است بیش از حد ظاهر شود، اما واقعا چیزی بیش از واکنش به یک رویداد خاص نیست و مو بعد از یک دوره زمانی به حالت عادی باز خواهد گشت.

2- داروها

برخی از داروهای ضد انعقاد و بسیاری از داروهای شیمی ‌درمانی استفاده‌ شده در درمان سرطان با علت ایجاد ریزش مو شناخته شده اند و معمولا وقتی که دارو متوقف می‌شود، مو به حالت عادی برمی گردد. برخی داروهای ضد افسردگی و ویتامین A بیش از حد نیز ممکن است منجر به ریزش مو شوند.

3- عدم تعادل هورمونی

تستوسترون یک هورمون است که همه مردان درباره آن شنیده اند. این هورمون مسئول صداهای بم، رشد عضلانی و فعالیت جنسی است. هنگامی که بدن تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند، ممکن است ریزش مو تجربه شود. DHT با حمله و کاهش فولیکول های مو، می تواند منجر به نازک شدن مو یا ریزش آن شود.

ادامه مطلب...

 

  • ۹۹/۰۳/۰۸
  • سارا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی