parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

parastarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خواص تخمه کدو

1-کمک به مدیریت و درمان هایپرپلازی خوش خیم پروستات

افزایش دفعات دفع ادرار، باعث می شود که شخص چندین بار در طول روز و شب نیازمند رفتن به دستشویی باشد و همین باعث ناخوشایند شدن زندگی می شود. به طور دقیقتر، دانه های کدو می توانند به تستوسترون تبدیل شده و DHT که هورمون ایجاد تورم در پروستات است را کنترل کنند. مصرف منظم تخمه کدو (به صورت روزانه) یا استفاده از یک مکمل با آن می تواند به عنوان یکی از بهترین روش ها، به کاهش این مسأله کمک کند.

2- کمک به تنظیم فشار خون

منیزیم یک ماده معدنی فوق العاده ضروری است که بسیاری از افراد با کمبود آن مواجه هستند. دلیل این امر آن است که بدن انسان زمان کافی برای ذخیره منیزیم ندارد پس این امر باعث ایجاد تاثیرات منفی می شود. به طور دقیق تر، باعث افزایش فشار خون می شود. از طرفی، پتاسیم نقش تنظیم کننده ی فشار خون را بازی می کند اما منیزیم نقش کم ارزش تری دارد. کمبود این عامل همراه با فشار خون بالا باعث توسعه بیماری های قلبی و عروقی می شود. تنها یک مشت تخمه کدو در حدود 35 درصد منیزیم و پتاسیم دارد و به این ترتیب می تواند نقش خود را در تامین این ماده برای بدن ایفا کند.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • سارا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی